Amnesty Goes

goes

Amnesty International

Amnesty is een wereldwijde beweging van meer dan 7 miljoen mensen die strijden tegen onrecht. In meer dan 150 landen voeren we actie voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid. Ons werk beschermt en versterkt mensen – van het afschaffen van de doodstraf tot het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting, en van het beschermen van de rechten van migranten en vluchtelingen tot het strijden tegen politiek geweld en vervolging. Met onze beweging kunnen we een vuist maken tegen onrecht. We weten waar we een verschil kunnen maken en hoe we onze miljoenen supporters kunnen mobiliseren. Dit doen we namelijk al meer dan vijftig jaar.

Onze activiteiten

De Amnesty-groep in Goes werkt al ruim 40 jaar actief mee aan acties voor Amnesty International. We willen je graag informeren over de activiteiten we op dit moment ondernemen:

• Petitielijsten

Het verzamelen van handtekeningen om te laten we zien dat veel mensen het niet eens zijn met schendingen van de mensenrechten in een bepaald land.
  • Standwerk

In de stand wordt ook informatie gegeven over het werk van Amnesty International en er worden artikelen verkocht, zoals kaarsen, kaarten, boeken enz..
    We doen mee met diverse activiteiten, zoals de Fietsvierdaagse in Zuid-Beveland, de Internationale vrouwendag op 8 maart, de Kapelse dag, de Braderie in 's-Gravenpolder en de 'Ride for the Roses', om ons te laten zien en waar mogelijk actie te voeren.
  • Groetenactie

We verzorgen groetenacties voor scholen of vrouwengroepen om groeten te sturen naar gevangenen die geen eerlijk proces krijgen en/of slecht worden behandeld.
  • Scholenwerk

Belangrijk is om leerlingen van basis- of middelbaar onderwijs te informeren over mensenrechten en de schendingen hiervan.
  • Public relations

We zorgen voor PR door berichten in kranten te plaatsen over acties en zendtijd te vragen bij de regionale omroepen.
  • 10 December, de dag in 1948 waarop de Verklaring van de Rechten van de Mens werden ondertekend.

Uiteraard zijn we dan actief. We doen een petitie-actie en doen mee aan de landelijke schrijfactie Write4Rights.
  • De jaarlijkse collecte

Last but not least is deze geldinzameling, naast de contributie die de leden betalen, een belangrijke bron van inkomsten om de activiteiten van Amnesty International te bekostigen.

We willen deze activiteiten graag blijven ontplooien. Het is fijn als jij ons daarbij kunt helpen. We hebben mensen nodig in de Amnesty-groep om mee te denken over de organisatie van de activiteiten. Het is ook mogelijk om als "flexwerker" incidenteel een bijdrage te leveren aan een van bovengenoemde activiteiten.

Meer informatie vind je op : https://www.instagram.com/amnesty_goes/

Word lid van de werkgroep, of steun Amnesty als flexwerker

Jij kunt helpen!! Je inzet is welkom, of je nu veel of weinig tijd te besteden hebt.

Mensenrechten zijn mensenwerk

Over Amnesty's aktiepunten staat informatie op: Amnesty's verhaal

Spreekt het je aan om je (nog meer) in te zetten voor het werk van Amnesty International?

Ken je iemand die hier wellicht interesse in heeft, of heb je vragen?